کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز توسط پلیس مشهد راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) کمبود آب و  چاره‌های پیش‌رو مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور + فیلم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس
سرخط خبرها

۵ حیوان سریع دنیا را بشناسید | سریع و خشن

  • کد خبر: ۸۵۲۰۹
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
۵ حیوان سریع دنیا را بشناسید | سریع و خشن
یک شاهین به طور متوسط با سرعت بین ۶۴ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند؛ اما در زمان تعقیب طعمه می‌تواند به حداکثر سرعت خود یعنی ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شاید خیلی از ما بدانیم که سریع‌ترین انسان روی کره زمین، یوسین بولت است، کسی که ۱۲سال پیش توانست در مسابقات دوو میدانی ۱۰۰ متر را در ۹.۵۸ ثانیه با حداکثر سرعت ۴۴.۷۰ کیلومتر بر ساعت بدود، اما درباره سریع‌ترین حیوان روی کره زمین خیلی اطلاعات خاصی نداریم، احتمالا تنها شنیده باشیم که یوزپلنگ سرعت زیادی دارد، اما ما در ادامه می‌خواهیم کمی دقیق‌تر درباره چند حیوان سریع و کمی خشن حرف بزنیم.

شاهین بحری

شاهین بحری که اغلب در نزدیکی مناطق ساحلی زندگی می‌کند، تقریبا در تمام قاره‌ها پیدا می‌شود. طول بال‌های شاهین بالغ بر ۱.۲ متر می‌رسد. این پرنده شکاری باشکوه نه تنها سریع‌ترین پرنده آسمان، بلکه سریع‌ترین پرنده در کل قلمرو حیوانات است. یک شاهین به طور متوسط با سرعت بین ۶۴ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند؛ اما در زمان تعقیب طعمه می‌تواند به حداکثر سرعت خود یعنی ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

عقاب طلایی

عقاب طلایی متعلق به خانواده عقاب‌هاست به دلیل پر‌های روشن روی سر و پشتش این گونه نام گذاری شده است. این عقاب‌ها وقتی به دنبال غذا هستند، می‌توانند به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت برسند. این نوع عقاب برای بازداری (ورزشی که از قرون وسطی ایجاد شده)، مطلوب است. عقاب‌های طلایی بینایی فوق العاده‌ای دارند. درحالی که بهترین بینایی انسان ۲۰/۲۰ است، عقاب‌ها بینایی ۴۰/۲۰ دارند؛ به این معنی که آن‌ها حتی می‌توانند چندین فوت دورتر را ببینند.

۵ حیوان سریع دنیا را بشناسید | سریع و خشن

نیزه ماهی سیاه

این ماهی بزرگ و باشکوه بومی اقیانوس هند و اقیانوس آرام است. نیزه ماهی‌های سیاه هنگام شکار یا در صورت فرار از خطر می‌توانند با سرعت ۱۳۱ کیلومتر بر ساعت شنا کنند. این موجودات منزوی از ماهی‌های کوچک تر، ماهی‌های مرکب و حتی اختاپوس‌ها تغذیه و از پوزه نیزه مانند خود برای ناتوان کردن طعمه استفاده می‌کنند. اگرچه نیزه ماهی سیاه سریع‌ترین حیوان دریایی است؛ اما محبوبیت او در ماهی گیری در اعماق دریا باعث می‌شود در برابر بزرگ‌ترین شکارچی و بزرگ‌ترین تهدید خود یعنی انسان آسیب پذیر باشد.

۵ حیوان سریع دنیا را بشناسید | سریع و خشن

یوزپلنگ

این گربه بزرگ و برازنده، عنوان سریع‌ترین حیوان خشکی را یدک می‌کشد. یوزپلنگ‌ها در فضا‌های باز وسیع ساوانا و علفزار‌های آفریقایی، می‌توانند به سرعت ۸۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت برسند. آن‌ها معمولاً دوندگان کوتاه مدت هستند که هنگام ردیابی شکار احتمالی شروع به تعقیب آن می‌کنند و پس از اینکه به اندازه کافی به طعمه نزدیک شدند، با حداکثر توان حمله می‌کنند. بیشتر گربه‌های بزرگ شکار و تعقیب خود را در پوشش تاریکی انجام می‌دهند؛ اما یوزپلنگ‌ها روزگرد هستند و در شب به استراحت می‌پردازند.

اسب کوارتر

اسب کوارتر که از نژاد اسب‌های اسپانیایی است، خود را با دویدن در دو‌های سرعت در پیست‌های ورزشی وفق داده است. نام این اسب از فاصله مسابقه بهینه آن‌ها که یک ربع مایل یا کمتر اندازه گیری می‌شود، گرفته شده است. آن‌ها به دلیل تخصص در دویدن مسافت‌های کوتاه‌تر با دیگر نژاد‌های اصیل تفاوت دارند. بیشترین سرعت ثبت شده برای یک اسب کوارتر ۸۸ کیلومتر بر ساعت است.

۵ حیوان سریع دنیا را بشناسید | سریع و خشن

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->